מה יש לעשות בקפריסין בפעם השניה?

מבוא לקפריסין

קפריסין הוא אי בים התיכון. זהו האי השלישי בגודלו בים התיכון, והאי ה-78 בגודלו בעולם. הפעילות האנושית הקדומה ביותר הידועה בקפריסין מתוארכת לסביבות 8,000 לפני הספירה. קפריסין הייתה מיושבת ברציפות במשך למעלה מ-9,000 שנים והייתה מרכז סחר מרכזי בין אירופה לאסיה עד שנכבשה על ידי ונציה ב-1489.

לקפריסין היסטוריה עשירה עם אתרים עתיקים רבים בעלי חשיבות היסטורית כולל נאה פאפוס, קוריון וסלמיס.

בירת קפריסין היא ניקוסיה שבה גם נמל התעופה הבינלאומי הראשי שלה.

השפה הרשמית של קפריסין היא יוונית אך טורקית מדוברת גם על ידי מיעוט גדול מהאוכלוסייה וכן אנגלית בין השפות האחרות בשל עברה הקולוניאלי.

קפריסין היא מדינה קטנה במזרח הים התיכון. המדינה גובלת בטורקיה בצפון ובמזרח, בסוריה בצפון מערב ובישראל ומצרים בדרום מערב.

קפריסין הייתה מיושבת מאז לפחות 8000 לפני הספירה. בשנת 609 לפנה"ס היא הפכה לחלק מהאימפריה הפרסית עד שנת 333 לפנה"ס כאשר אלכסנדר השלישי ממקדון כבש אותה עבור יוון. לאחר מכן הוא הפך לחלק ממחוז רומאי עד שהשתלטו עליו ערבים בשנת 641 לספירה, שהכניסו את האיסלאם במאה ה-7 לספירה. היא נכבשה על ידי ונציה ב-1489 והטורקים העות'מאנים ב-1571.

בשנת 1878 קפריסין נפלשה על ידי כוחות בריטיים וסופחה כמושבה בריטית עד 1960 כאשר קפריסין קיבלה את עצמאותה מבריטניה לאחר מאבק אנטי-קולוניאלי בראשות הארכיבישוף מקריוס השלישי שהפך לנשיא קפריסין באותה שנה.

איך קפריסין תשתנה בשנים הבאות

קפריסין היא לא מדינה שאנשים חושבים עליה בדרך כלל כשהם חושבים על העתיד. הסיבה לכך היא המשבר בקפריסין. מאמר זה יבחן מה כדאי לעשות בקפריסין בפעם השנייה וכיצד תשתנה קפריסין בשנים הקרובות.

הכלכלה נפגעה קשה מהמשבר, אבל היא מתחילה לאט לאט להתאושש, בעיקר הודות לתיירות. עם זאת, בעוד ששיעורי האבטלה ירדו, הם עדיין גבוהים ועומדים על 13%. האוכלוסייה גם ירדה ממיליון איש ל-809 אלף איש.

מאמר זה יבדוק מה צריך לעשות בקפריסין בפעם השנייה וכיצד קפריסין תשתנה בשנים הקרובות.

עתידה של קפריסין הוא נושא שתמיד נמצא בדיון. המדינה צריכה להשתנות אם היא רוצה להישאר באיחוד האירופי ולא להיות מבודדת.

ישנם שינויים רבים שיבואו בקפריסין לאחר משאל העם על האיחוד מחדש של צפון ודרום קפריסין. המדינה צריכה להתאים את עצמה למצבה הגיאופוליטי החדש, אבל יש גם שינויים נוספים שמגיעים כמו השקעות חדשות, פרויקטי תשתית ותיירות.

הקדמה: בעיית קפריסין מעולם לא נעלמה ובכל זאת, היא אינה נושא דחוף

בעיית קפריסין מעולם לא נעלמה ובכל זאת, זו לא בעיה דחופה. הסיבה לכך היא העובדה שיש כל כך הרבה נושאים דחופים אחרים בעולם שיש להם עדיפות על בעיית קפריסין. למשל, סוריה ומשבר הפליטים, או דאעש וטרור.

על מנת לפתור בעיה זו, עלינו לזהות תחילה מה גורם לה. לדוגמה, עלינו לברר למי שייך מה בקפריסין וכמה ממנו יש בבעלותו. כך נוכל להתקדם עם פתרון שיהיה הוגן לכל המעורבים.

קפריסין הייתה בעיה מאז שנות ה-60, אז חולק האי לשני חלקים – אחד טורקי ואחד יווני. האו"ם נאלץ להתערב כדי לעצור את הלחימה ב-1974.

בעיית קפריסין מעולם לא נעלמה, ובכל זאת, זה לא נושא דחוף – קפריסין, בעיה בקפריסין וכו'.

ב-1974, טורקיה פלשה לצפון קפריסין לאחר שהפיכה של כוחות לאומנים קפריסאים בגיבוי יוון הפילה את הנשיא מקאריוס השלישי. ההפיכה נתמכה על ידי הדיקטטורה הצבאית שלטה אז ביוון ומטרתה לאחד את האי עם יוון. בתגובה לפלישה של כוחות טורקים, מועצת הביטחון של האו"ם העבירה את החלטה 365 ב-20 ביולי 1974 אשר גינתה אותה כאקט של תוקפנות נגד מדינה חברה באו"ם ודרשה את נסיגתה מיידית.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפים להריסת מבנים

מאמר זה מספק הנחיות לגבי שיטות עבודה מומלצות להריסת מבנים. הוא מכסה מגוון שיקולים, החל מתכנון מוקדם ועד אמצעי בטיחות,