מהם הטיפולים המובילים בפטרת ציפורניים?

מבוא

הטיפולים המובילים בפטרת ציפורניים הם טיפולים מקומיים, תרופות דרך הפה וטיפולי לייזר.

טיפולים מקומיים כוללים שימוש בקרמים ומשחות נגד פטריות כדי להקל על התסמינים. תרופות דרך הפה נלקחות דרך הפה וכוללות טבליות דרך הפה, כמוסות או נוזלים שנועדו להילחם בפטרייה מבפנים. טיפולי לייזר משתמשים בקרן אור מרוכזת כדי להרוג את הפטרייה שצמחה מתחת לציפורניים שלך.

פטרת ציפורניים היא מצב עור שכיח שעלול לגרום לציפורניים להשתבש או להתעבות עקב הצטברות של חיידקים על פני הציפורניים. זה יכול גם לגרום לכאב ואי נוחות במקרים מסוימים.

פטרת ציפורניים יכולה להיגרם ממספר גורמים כולל זרימת דם לקויה, סוכרת, מגע עם אנשים או בעלי חיים נגועים, הזעת יתר או נעליים צמודות ללא גרביים למשך תקופה ממושכת.

פטרת ציפורניים היא דלקת ציפורניים

שכיחה הנגרמת על ידי סוג של פטרייה הנקראת דרמטופיטים. התסמין השכיח ביותר הוא הופעת ציפורניים לבנות או צהובות, שיכולות להיות מלווה בכאב ואי נוחות.

טיפול בפטרת ציפורניים יכול להתבצע בדרכים שונות, לרבות טיפולים מקומיים, תרופות דרך הפה וטיפולי לייזר.

טיפולים מקומיים הם קרמים הנמרחים על הציפורן ומושרים בעור המקיף אותה. הם פועלים על ידי הרג חיידקים על העור או הציפורניים, ומונעים מהם לחזור. תרופות דרך הפה פועלות בדומה לטיפולים מקומיים אך הן נלקחות דרך הפה במקום מיושמות מקומית.

טיפול בלייזר הוא אופציה פולשנית יותר לטיפול בפטרת ציפורניים מכיוון שהוא כרוך בניתוח והסרת החלק הנגוע של מיטת הציפורן לפני איטום עם דבק או תפרים. זה כרוך גם ביישום תרופות אנטי פטרייתיות כדי למנוע מזיהומים עתידיים להתרחש בנקודה זו על מיטת הציפורן.

הטיפול הטוב ביותר למקרה הספציפי שלך יהיה תלוי בסימפטומים ובחומרת

מהי פטרת ציפורניים ומדוע היא מדבקת?

פטרת ציפורניים היא זיהום מדבק שיכול להיגרם ממגוון דברים, כולל מגע עם אדם נגוע, מגע עם משטחים נגועים ונעילת נעליים שננעלו על ידי מי שיש לו פטרת בציפורניים.

פטרת ציפורניים היא זיהום הנגרם על ידי פטריות של הסוג dermatophyte.

קיימים כיום בשוק טיפולים מובילים רבים לפטרת ציפורניים. טיפולים אלו כוללים תרופות מרשם פומיות או מקומיות או טיפולים ללא מרשם.

הטיפול המקומי הנפוץ ביותר בפטרת ציפורניים הוא Lamisil® (terbinafine). הוא מוחל על ציפורניים פעמיים ביום למשך חודש או עד שהציפורן גדלה לחלוטין.

טיפול נפוץ נוסף לפטרת ציפורניים הוא לופרוקס® (קלוטרימזול). הוא מוחל על ציפורניים פעם ביום למשך חודש או עד שהציפורן צומחת לחלוטין.

פטרת ציפורניים היא מצב עור מדבק הנגרם על ידי קבוצת פטריות. זה יכול להיות מועבר מאדם לאדם ומחלק אחד של הגוף למשנהו.

הסוג הנפוץ ביותר של פטרת ציפורניים הוא דרמטופיט, שהוא סוג של פטריות שחיות על העור והציפורניים. הזיהום מתרחש כאשר פטריות אלו צומחות ללא שליטה ופולשות למיטת הציפורן.

ישנם שני טיפולים עיקריים לפטרת ציפורניים: תרופות מקומיות ותרופות דרך הפה.

טיפול תרופתי דרך הפה

הטיפולים הנפוצים ביותר לפטרת ציפורניים הם תרופות דרך הפה. תרופות אלו פועלות על ידי עצירת צמיחת הפטרייה, אשר נגרמת לרוב על ידי זיהום פטרייתי בעור. תרופות דרך הפה יכולות להיות טבליות או נוזלים הנלקחים דרך הפה.

טיפולים מקומיים בפטרת ציפורניים כוללים קרמים ומשחות הנמרחים על העור סביב ומתחת לציפורניים. מוצרים אלה מכילים חומרים אנטי פטרייתיים, כגון clotrimazole, terbinafine hydrochloride, או ciclopirox olamine, אשר יכולים להרוג פטריות במגע.

זיהומים פטרייתיים של ציפורן הרגליים, או פטרת ציפורניים, הם סוג נפוץ של זיהום המשפיע על הציפורניים.

פטרת ציפורניים עלולה להשפיע לרעה על איכות החיים של האדם ועלולה להוביל לזיהומים חמורים אחרים אם לא מטופלים. הטיפולים הנפוצים ביותר לפטרת ציפורניים הם תרופות דרך הפה ותרופות נגד פטריות דרך הפה. טיפולים אלו פועלים בצורה הטובה ביותר כאשר משתמשים בהם בהקדם האפשרי לאחר האבחון.

טיפול בלייזר

טיפולי לייזר הם הטיפול הנפוץ והיעיל ביותר לפטרת ציפורניים. קרן הלייזר עוברת דרך הציפורן, והורגת את תאי הפטרייה מתחת ומסביב לציפורניים. זהו הליך מהיר ופשוט, ללא כל כאב או השבתה.

פטרת ציפורניים היא מצב שכיח בציפורניים הפוגע בכ-10% מהאוכלוסייה. הזיהום מתחיל כנקודה לבנה או צהובה מתחת לקצה הציפורן ומתפשט בהדרגה במעלה מיטת הציפורן. זה יכול גם להתפשט לציפורניים אחרות ולעור סביב הציפורניים.

הטיפולים המובילים בפטרת ציפורניים הם טיפולי לייזר. טיפול בלייזר לציפורניים פטרייתיות הוכח כיעיל בטיפול הן בציפורניים והן בציפורניים, בעוד שטיפול בלייזר בפטרת ציפורניים מועיל ביותר כאשר מדובר בפטרת ציפורניים או ציפורניים בטן.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים