האם גם אתם יכולים להיות סטנדאפיסטים

תחילתה של קומדיית הסטנד- אפ 

קומדיית סטנדאפ היא אמנות שדורשת הרבה יצירתיות וביטחון עצמי. זוהי צורת בידור שבה המבצע עומד על במה ומדבר אל הקהל, בדרך כלל ללא אביזרים או תלבושות. המבצע משתמש בקולות ובסגנונות שונים כדי ליצור בדיחות, סיפורים ותצפיות.

המבצע יכול להשתמש בכל מה שאתם יכולים לחשוב עליו כדי להוציא צחוקים מהקהל – חוויות חיי היומיום, סרטים, תוכניות טלוויזיה, אקטואליה או קומיקאים אחרים.

קומדיית סטנדאפ קיימת כבר הרבה זמן – לפחות מאז שנת 1800, כשאנשים היו מספרים בדיחות בסלונים ובברים. רק בשנות ה-70, הסטנדאפ הפך לפופולרי, כסוג של בידור בטלוויזיה עם קומיקאים מוכרים, כמו ג'ורג' קרלין וריצ'רד פריור.

קומדיית סטנדאפ היא סוג של קומדיה המסתמכת על הקהל שייצור אינטראקציה עם הקומיקאי ויספק משוב. לרוב הוא מבוצע מול קהל חי, והמבצע לרוב אינו משתמש בתווים או בחומרים מוכנים.

הקומיקאי מדבר ישירות אל הקהל, באופן אישי או באמצעות כל סוג של אודיו או וידאו. הסטנאפיסט מרבה להשתמש במיקרופון ועומד מאחורי פודיום מוגבה, כך שכל חברי הקהל יכולים לראות אותו או אותה.

קומדיית אינואיטים היא תת-ז'אנר של קומדיית סטנד-אפ שבה מבצעים משלבים את סיפורי האינואיטים המסורתיים בשגרה שלהם.

מהו סטנדאפ ואיך זה עובד?

קומדיית סטנדאפ היא סוג של אמנות מיצג שבה אדם מדבר לקהל חי, בדרך כלל בעמידה. הסטנאפיסט עשוי לספר בדיחות, לשיר שירים, לעשות סטנד-אפ או לבצע סוג אחר של בידור קומי.

קומיקאי מופיע מול קהל במטרה להצחיק אותו. לעתים קרובות, מספרים בדיחות כדי להצחיק את הקהל ולגרום לו לשכוח מהדאגות שלו לכמה דקות. קומיקאי עשוי גם לשיר שירים או לספר סיפורים מהחיים שלו. קומדיית סטנדאפ אינה דומה לסוגים אחרים של הופעות כי היא אינה דורשת שום כישורים או הכשרה מיוחדים. כל אחד יכול לעשות את זה עם מספיק תרגול וניסיון!

קומדיית סטנדאפ היא צורת קומדיה המבוצעת מול קהל. זה בדרך כלל מורכב מקומיקאי אחד, או יותר, שמספר בדיחות וסיפורים, וגם יכול לכלול סוגים אחרים של ביצועים כגון : מוזיקה, סיפורים או תיאטרון.

הקומיקאי מופיע מול קהל חי שיכול להגיב להופעתו בצחוק, קשקוש או מחיאות כפיים. הקומיקאי מספק את התזמון והחומר הקומי או שהחומר מאולתר על סמך מה שהקומיקאי רואה בסביבתו ומה שהוא חושב שיצחיק את הקהל.

קומדיית סטנד אפ כונתה "צורת האמנות החשובה ביותר שהומצאה מאז הציור", על ידי מל ברוקס, ו"צורת האמנות החזקה ביותר שהומצאה אי פעם", על ידי ג'ורג' קרלין.

סטנדאפ

הסוד לבדיחה המושלמת 

קומדיית סטנדאפ היא הופעה שבה הקומיקאי מספר בדיחות לקהל. מופע הסטנדאפ מבוצעת לרוב במועדונים ובברים, אך ניתן לעשות זאת גם במקומות אחרים, כמו : היכל תרבות, אולמות כנסים ועוד. הקומיקאי חייב להעביר את הבדיחות כדי שהקהל ימצא אותן מצחיקות וירצה להמשיך להקשיב.

הקדמה זו מציעה הגדרה תמציתית של קומדיית סטנדאפ ולאחר מכן, מסבירה את חשיבותה וכיצד היא מבוצעת בדרך כלל. מבוא זה כולל גם מילות מפתח הרלוונטיות לנושא הסעיף הזה.

הומור הוא כלי רב עוצמה. זה יכול לשבור את הקרח, לקרב אנשים ולגרום להם להרגיש טוב יותר בזמנים קשים. האומנות לספר בדיחות נקראת קומדיית סטנד אפ.

בדיחה טובה צריכה להיות קצרה מספיק כדי שיהיה קל לזכור אותה, שתהיה לה סוף מפתיע ושתהיה רלוונטית לקהל. בדיחה צריכה להסתמך גם על אלמנט של אמת או ידע כללי, כדי שקו המחץ שלה יעבוד.

בדיחות למתחילים בקומדיית סטנדאפ, עוסקות בדרך כלל במערכות יחסים, בעלי חיים או אוכל –  נושאים שכל אחד יכול להתחבר אליו, יודע אליו דבר או שניים ואף להביע הזדהות.

טיפים לאלתור כקומיקאי על הבמה

מאמר זה יספק טיפים לאלתור כקומיקאי על הבמה. הוא ידון במה עליך לעשות לפני, במהלך ואחרי ההופעה. המאמר יספק גם כמה טיפים נהדרים למי שחדש בתחום הסטנדאפ.

כקומיקאי, אתה צריך להיות מסוגל לחשוב על הרגלים ולהיות מסוגל לאלתר כשהמצב מחייב זאת [ אימפרוביזציה]. כקומיקאי, אימפרוביזציה היא אמנות שדורשת גם כישרון וגם תרגול. זו מיומנות לא קלה לשליטה, אבל בעזרת הטיפים האלה, תוכלו ללמוד איך להשתמש באלתור כקומיקאי, בדרכים שיצחיקו את הקהל שלכם.

מאמר זה יכסה כמה מהטכניקות החשובות ביותר לאלתור כקומיקאי על הבמה, בדרכים שיפילו את הקהל שלך מהכיסאות.

אלו הן כמה מהטכניקות החשובות ביותר לאלתור כקומיקאי על הבמה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים