מעדניית גבינות בשרון – גבינות בתפריט היומי

הגבינות מהוות חלק בלתי נפרד מתפריטם היומי של רבים. בין אם מדובר בכריך עם גבינת שמנת או סלט שמשולבת בו גבינת מוצרלה איכותית, הגבינה משדרגת את הארוחה ומעניקה טעמים מגוונים. את הגבינות ניתן לרכוש במחלקה ייעודית בסופרמרקטים השונים, אך במידה ותרצו להנות מגבינות בוטיק ייחודיות, תוכלו למצוא את מבוקשכם במעדניות השונות הפרוסות ברחבי הארץ. מעדניה בשרון ובשאר הארץ, לעיתים תספק גם מוצרים שונים מעבר לגבינות, כמו, זיתים מתובלים ומאכלים שונים שיכולים להתאים לגבינות שמוצגות למכירה.

איך בוחרים מעדניה?

כדי לבחור חנות גבינות ממנה תרכשו את הגבינות שלכם, כדאי להיעזר בטיפים הבאים:

·         סדר וניקיון – הקריטריון החשוב ביותר שעל פיו ניתן לבחור מעדניה, הוא הסדר והניקיון שיש במקום. יש לבחון את רמת הניקיון של מקרר התצוגה שבו מוצגות מגוון הגבינות, את ניקיון הרצפה וכן הלאה.

·         אסתטיקה של העובדים – אנשי הצוות שמספקים לכם את הגיבנות בפועל, מוכרחים לעבוד תוך שהם שומרים על היגיינה. חשוב לוודא כי העובדים עוטים כפפות חד פעמיות על ידיהם ושכלי העבודה שלהם ברמת ניקיון ותחזוקה טובה.

·         מגוון גבינות – כדי להנות מכמה שיותר טעמים של גבינות, חשוב שאכן המעדניה תחזיק מגוון רחב של גבינות.

·         תודעת שירות – חשוב שעובדי המעדניה יהיו בעלי תודעת שירות גבוהה. שכן, לעיתים לא באים מתוך ידיעה ברורה איזה סוג גבינה רוצים לקנות או איזו גבינה תתאים לארוחה שאתם מתכננים להכין. כאן בדיוק נכנסים עובדי המעדניה לתמונה. במידה ואכן יהיו העובדים אדיבים ומכירים את סוגי הגבינות השונות, הם יוכלו לסייע לכם בבחירת הגבינה המתאימה ביותר.

סוגי גבינות

חנות גבינות בשרון ובשאר חלקי הארץ, לרוב תחזיק מגוון גדול של גבינות. בין כל סוגי הגבינות ניתן למנות את הבאות:

·         ברי – גבינה צרפתית רכה, העשויה מחלב בקר ובעלת גוון שנהב ומרקם רך אך יציב. הגבינה מגיעה בגוש בצורת גלגל, מרקמה רך וחלק, כמעט נוזלי, צבעה צהוב ועם ההבשלה הוא הופך לצבע שנהב. מתאימה להגשה כחלק מפלטת גבינות, לכריכים, להתכה ולהסמכת רטבים.

·         גאודה – גבינה מחלב פרה המיושנת לפרקי זמן של חודש עד שנתיים. טעמה של הגבינה המיושנת הופך למתוק עם נגיעות של פירות. מיוצרת במגוון צורות וגדלים. מתאימה להגשה בפלטת גבינות, לכריכים ולטוסטים, הקרמה בתנור ולמילוי פשטידות.

·         מוצרלה – הגבינה נחשבת לגבינה מזינה מאד, בריאה וטעימה במיוחד. טעמה של הגבינה נייטרלי כך שהיא מתאימה לשימושים רבים. מגיעה בצורת כדורים במרקם רך, צבעם לבן וקליפתם דקה מאד. הגבינה ניתכת מצוין ולכן, משתמשים בה לאפייה ולהקרמה, בעיקר בפיצות. מאחר היא סופחת טעמים אפשר להשתמש בה בסוגי מאפים שונים, לסלטים וכן הלאה.

אחסון נכון של גבינות

לאחר רכישת הגבינות ממעדניית הגבינות, חשוב לדעת איך לשמור עליהן בצורה הטובה ביותר, כדי שטעמן לא ייפגע. ישנן גבינות המתאפיינות בחיי מדף ארוכים למדי, בעוד שאחרות מחייבות לביצוע פעולות מסוימות כדי שלא תתקלקלנה. להלן כמה טיפים שיסייעו לכם לשמור על איכות הגבינות לאורך זמן:

·         ניילון נצמד – חשוב לעטוף את הגבינות בניילון נצמד ולהכניס למקרר ישירות כשמגיעים הביתה מהקניות. כאשר הגבינה עטופה היטב ואין מגע עם האוויר, היא מסוגלת להישמר לאורך זמן.

·         תאריך תפוגה של גבינות מיושנות – כאשר מדובר על גבינות מיושנות ( פרמזן, פיקורינו או גאודות) אין לחשוש מתאריך התפוגה. גבינות קשות שמיושנות 2-4 שנים, ניתן לשמור במקרר כשהן עטופות היטב הרבה מאוד זמן.

·         עובש על גבינות קשות – במידה והחזקתם גבינות קשות מיושנות זמן מה במקרר והן התחילו לצבור עובש, אין שום בעיה לגרד את העובש החוצה עם הצד הקהה של הסכין ולהמשיך להשתמש בגבינות. זאת משום שמדובר בעובש חיצוני בלבד ולכן אין מה לחשוש.

·         הוצאת גבינות קשות לפני שימוש – את הגבינות הקשות שאוחסנו במקרר, מומלץ להוציא מהקירור כ-10 דקות לפני ההגשה. זאת משום שטעמן הכי מודגש בטמפרטורת החדר והן יהיו הכי טעימות בטמפרטורה זו.

·         צידנית לטיולים בחוץ – כשיוצאים לפיקניק בחיק הטבע, הכי כיף לארוז כמה גבינות טובות עם בקבוק יין. חשוב לאחסן את הגבינות בתוך צידנית שתשמור על הטמפרטורה שלהן. במידה ואין צידנית, כדאי לבחור לקחת גבינות קשות ומיושנות. משום שגבינות אלו ניתן להחזיק בלי בעיה 3-4 שעות גם ללא קירור.

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפים להריסת מבנים

מאמר זה מספק הנחיות לגבי שיטות עבודה מומלצות להריסת מבנים. הוא מכסה מגוון שיקולים, החל מתכנון מוקדם ועד אמצעי בטיחות,