למה ללמוד לימודי הנהלת חשבונות ?

מהו מקצוע הנהלת חשבונות?

הנהלת חשבונות הוא אחד המקצועות העתיקים ביותר והחשובים ביותר בתחומים הפיננסיים. קורס הנהלת חשבונות מיועד לסטודנטים שרוצים ללמוד כיצד לנהל עסקאות עסקיות. לאנשים רבים יש תפיסה מוטעית שהנהלת חשבונות הינו מקצוע משעמם. הסיבה לכך היא שהם אינם מודעים לסוגים הרבים השונים של קורסי הנהלת חשבונות ולמה שכרוך בהם. ידע בהנהלת החשבונות מהווה היום, ברוב מקומות העבודה, כתנאי לקבלה, מאחר והוא עוסק בין היתר בהוצאות והכנסות של העסק.

האופציות ללימודי הנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות היא אחד המקצועות החשובים והמכניסים ביותר בעולם. זהו גם תחום לימודים פופולרי מאוד עם אנשים רבים שבוחרים להמשיך בו כקריירה. אבל מה בעצם כולל קורס הנהלת חשבונות?

1. לימוד עצמי-  הגישה הפחות מומלצת מאחר וקשה לעמוד בקצב הלימוד, ללא כל הדרכה מאנשי מקצוע או סטודנטים.

2. קורסים מקוונים – הגישה הפופולרית יותר. הקורסים המקוונים ללימודי הנהלת חשבונות נגישים יותר ומתאימים יותר לאנשים עובדים או ללימודים מרחוק, מאחר והחיבור לקורס הוא באמצעות זום או כל תוכנה כזו.

3. קורסים מסורתיים – הגישה המסורתית ללימודי הנהלת חשבונות. בעצם, מדובר בנוכחות פיזית של הלומדים בכיתות הלימודים וישנה אינטראקציה טובה יותר עם אנשי המקצוע ושאר הסטודנטים.

בחירת הגישה המתאימה ללימודי קורס הנהלת חשבונות, תעשה בהתאם לצרכים ולשגרה היומיומית שלך.

3 סוגי הנהלת חשבונות בישראל

ישראל, כלל קורסי הנהלת החשבונות הינם בפיקוח משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה [ = תמ"ת]. מבחני ההסמכה הסופיים נערכים על ידי משרד התמ"ת. הם מספקים את ההסמכה הסופית ואת התעודה הרשמית, המאפשרים השתלבות בשוק העבודה. כמובןן, קבלת התעודה מותנית במעבר של המבחן.

1. מנהל חשבונות מסוג 1+2- הנמוך מבין ה- 3 והוא לבעלי תפקידים שוליים ועזרה לבכירים יותר.

2. מנהל חשבונות מסוג 3 – מתאים לניהול עסק קטן באופן עצמאי.

3. מנהל חשבונות מדופלם – חשבונאי בכיר- זהו הסיווג הגבוה ביותר והוא כולל לימודי חוק המס ובשל כך, הוא מתאים לניהול עצמאי של חשבונות בעסק מורכב.

בקורס מנהלי  חשבונות לומדים חישובים מסחריים, עסקאות בניירות ערך, חשבונאות  ניהולית ( תמחור, דיני חוזים, דיני עסקים, עקרונות תורת המשק ומסחר ).

קורס הנהלת חשבונות

מהם תנאי הקבלה ללימודי הנהלת חשבונות?

1. קורס הנהלת חשבונות סוג 1+2- 12 שנות לימוד. במידה ויש לכם 11 שנות לימודים, תצטרכו לעשות בחינה מתמטית ברמה תיכונית בסיסית , או הצגת תעודת בגרות במתמטיקה בהיקף של 1 יחידה לפחות.

כמו כן, יהיה צורך לעבור וועדת קבלה, שבוחנת את ההתאמה לקורס.

2. קורס הנהלת חשבונות סוג 3 – סיום 12 שנות לימוד או 11 שנות לימודים ובחינה מתמטית [ כמו בקורס הנהלת חשבונות מסוג 1+2], הוכחת ניסיון תעסוקתי של לפחות שנה והתייצבות בפני וועדת קבלה לצורך בחינת התאמה לקורס.

במידה ותרצו להמשיך הכשרה לתעודת ייעוץ מס, תנאי הקבלה הם : בגרות מלאה, סיום קורס הנהלת חשבונות מסוג 2 לפחות וידע בתכנים של קורס הנהלת חשבונות מסוג 3.

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפים להריסת מבנים

מאמר זה מספק הנחיות לגבי שיטות עבודה מומלצות להריסת מבנים. הוא מכסה מגוון שיקולים, החל מתכנון מוקדם ועד אמצעי בטיחות,