חשיבותה של אסטרטגיה להצלחת החברה

מהי אסטרטגיה ?

אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית המתארת את הצעדים שיש לנקוט, על מנת להשיג את יעדי השיווק של החברה וכיצד יתנהל השיווק של המוצר שלה לכל לקוחותיה. חשוב להבין שצריך להרכיב אסטרטגיה שיווקית, שתנחה את המשווקים לאורך העבודה שלהם. כלומר, החברה מציבה לעצמה יעדים לתקופה מסוימת ותיישם באמצעות אסטרטגיה שיווקית להשגתם היעדים.

אסטרטגיות השיווק המסורתיות, כגון מדיה מודפסת ומודעות טלוויזיה, מוחלפות באסטרטגיות שיווק דיגיטליות במספר ערוצים ודרכים:

·        מדיה חברתית – פייסבוק, אינסגרם, טיק טוק, לינקדאין

·        קידום אתרים אורגני

·        קמפיינים ממומנים – מודעות ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש

האסטרטגיה השיווקית מתפתחת ומשתנה בהתאם להתנהגות הלקוח. כיום, הלקוחות תובעניים יותר מאי פעם ולכן, חברות צריכות להיות מסוגלות לספק להם את מה שהם רוצים – במהירות ובקלות. במילים פשוטות – כאן ועכשיו. משווקים החלו להשתמש בערוצים שונים כמו מדיה חברתית, קמפיינים בדוא"ל או שירותי צ'אט מקוונים כדי לתקשר עם לקוחות תוך כדי תנועה.

הצורך באסטרטגיית שיווק

אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית להשתמש בשילוב של טקטיקות שיווקיות כדי להגיע ליעדים של העסק. האסטרטגיה השיווקית כוללת בתוכה את אופן קידום המוצר, תמחור, היכן תמכור אותו וכיצד תחשוף אותו בפני אנשים.

3 סיבות ליעילות של אסטרטגיה שיווקית:

– עוזרת להציב יעדים מכירתיים וכספיים

– עוזרת לזהות אילו כלים נחוצים או שצריך לפתח, לצורך קידום המוצר

– עוזרת לתעדף פעילויות ולהקצות משאבים

 אסטרטגיה שיווקית היא מערכת פעולות, בהן משתמשת החברה כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלה, ביניהם האינטראקציה שלה עם הלקוחות. תפקידו של המשווק הוא לדעת ולהבין מה הלקוחות רוצים וצריכים, ולאחר מכן, להשתמש באסטרטגיה שיווקית כדי לשכנע אותם שהם צריכים לקנות את המוצר או השירות. לרוב, הלקוחות ירצו את זה כאן ועכשיו, ועל המשווק לדעת איך לתת להם את המענה המהיר שהם רוצים, במיוחד בתחומים תחרותיים.

איך בונים אסטרטגיה שיווקית ?

אסטרטגיה שיווקית היא תכנית של פעילויות שיווק וקידום מכירות שמתוכננות, על מנת ליצור ביקוש למוצר או שירות.

חלק ניכר וחשוב בבניית אסטרטגיה שיווקית הינו– מיהו קהל היעד אליו נרצה לפנות ? כדי להבין זאת, נשתמש בבניית פרסונה. הפרסונה עוזרת לנו להבין : למי אנו צריכים לפנות ואיך לפנות אליהם. ככל שיהיו לנו יותר פרסונות, טוב יותר – השיווק יהיה רחב יותר ונוכל להגיע לאנשים שלא חשבנו עליהם מלכתחילה, שיכולים להיות קהל היעד שלנו.

 בהתאם לכך, יהיה קל לבנות את האסטרטגיה השיווקית. נדע לכתוב את התוכן השיווקי המתאים לקהל היעד, תמחר נכון את השירות או המצור ובאילו ערוצים להשתמש לצורך שיווק. חלק מאסטרטגיית שיווק הוא לדעת מתי לשנות טקטיקה או לשנות את תמהיל השיווק כדי לעמוד בקצב של העדפות הלקוחות המשתנות.

 פרסום ממומן או פרסום אורגני

אסטרטגיה שיווקית מחולקת ל – 2 :

  • ·        פרסום ממומן
  • ·        פרסום אורגני –  SEO

חלק לא פחות חשוב באסטרטגיה שיווקית, הוא לדעת איך אתה מפרסם את המוצר או השירות שלך לקהל היעד. כך או כך, המטרה היא שיהיה החזר חיובי על ההשקעה, ובשפה המקצועית ROI.

 פרסום ממומן – הינו פרסום בתשלום בפלטפורמות השונות, כגון : גוגל, רשתות חברתיות, אתרי חדשות. בפרסום ממומן ישנה תחרות גבוהה והמחיר יקר לפלטפורמה בה אתה מפרסם. כן ניתן לראות תוצאות יחסית מהר ואילו בפרסום אורגני, הפרסום הוא בחינם, אך ניתן לראות תוצאות בין 3-6 חודשים.

אסטרטגיה שיווקית

 מה יותר עדיף ? – אין תשובה חד משמעית. הכל תלוי בעסק, במטרות, במוצר/ שירות. קיימת האפשרות לשלב בין השניים ובמקרים מסוימים, אף מומלץ לעשות כן. בסופו של דבר, ההחלטה הסופית באיזה סוג של ערוץ פרסום להשתמש, תלויה בתקציב וביעדי השיווק שהוגדרו מראש.

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים