קופת גמל לחיסכון

 קופת גמל לחיסכון

תוכנית לצבירת כספים לפנסיה

קופת גמל היא בעצם תוכנית חיסכון לפנסיה. מכשיר חיסכון באמצעותו מפקידים כספים במהלך שנות העבודה כדי לצבור
הון אשר ישמש את החוסך בגיל הפרישה.

קופת גמל היא תוכנית אשר עברה מהפיכה משמעותית מאוד בשנת 2008. כספים אשר הופקדו בקופת גמל עד שנת 2007 הם כספים הוניים כלומר כאלה אשר החוסך יכול למשוך אותם בתום תקופת חיסכון מינימלית אשר הוגדרה מראש, בסכום חד פעמי. לעומת זאת, כספים אשר מופקדים בקופת גמל מאז חודש ינואר 2008 הם כספים אשר מיועדים למשיכה כקצבה חודשית לאחר גיל 60.

מי חוסך בקופת גמל ?

ניתן לפתוח חשבון בקופת גמל לשכיר, לעצמאי, לבעל שליטה בחברת מעטים, לחבר קיבוץ וגם לקטין.

מי מפקיד לקופת גמל ?   

עצמאי מפקיד לקופת גמל בעצמו. באמצעות הוראת קבע חודשית או בהפקדות חד פעמיות בכל עת שירצה. שכיר מפקיד לקופת גמל באמצעות מעסיקו. שכיר במקום העבודה יכול גם להפקיד בעצמו בקופת גמל כעמית עצמאי ולהפקיד באמצעות הוראת קבע או באופן חד פעמי.

 היכן מנהלים חשבון בקופת גמל ?

מרבית חברות הביטוח ובתי ההשקעות מנהלות קופות גמל אותן הן מציעות לציבור הרחב.

 מהם סכומי ההפקדה בקופת גמל ?

שכיר מפקיד לקופת גמל בהתאם לשכר ולשיעורי הפקדה כפי שסוכמו עם מעסיקו במסגרת מגבלות שנקבעו בהסדר החוקי, עד 7% חלק עובד, עד 7.5% חלק מעסיק ועד 8.3% על חשבון פיצויים. עצמאי רשאי להפקיד כל סכום וכך גם שכיר המפקיד ללא קשר למעסיקו, באופן עצמאי.

האם יש הטבות מס על הפקדת כספים בקופת גמל ?

הפקדות לקופת גמל מניבות למפקיד הטבות מס מסוג זיכוי וניכוי עד שיעורים ותקרות אשר נקבעים בהוראות מס הכנסה ומתעדכנים מעת לעת.

כיצד מושקעים הכספים אשר נצברים בקופת גמל ?

כל קופת גמל כוללת מסלולי השקעה המשקפים רמות סיכון שונות. החוסך רשאי לבחור לנהל את הכספים במסלול השקעות אחד או לפצל את הכספים בין מספר מסלולי השקעה, המנוהלים באותה קופת גמל. כספי הפיצויים ינוהלו במסלול השקעות המוגדר כמסלול ברירת מחדל, בדרך כלל, מסלול השקעות התואם לגילו של החוסך, אלא אם כן יאשר המעסיק לעובד לנהל גם את כספי הפיצויים על פי רצונו או לאחר סיום יחסי עובד מעסיק.

האם ניתן לשנות את רמות הסיכון ?

חוסך בקופת גמל רשאי להעביר כספים בין מסלולי ההשקעה בקופה בכל עת ללא צורך בהסכמת המעסיק או כל גורם אחר, למעט העברת כספי הפיצויים, לפני סיום יחסי עובד מעסיק. כספי פיצויים ניתן להעביר בין מסלולי השקעה באישור המעסיק אלא אם כן אין העובד מועסק עוד אצל אותו מעסיק.

האם אפשר להעביר כספים מקופת גמל אחת לאחרת ?

כל אדם שצבר כספים בקופת גמל יכול להעביר כספים שצבר בקופת גמל אחת לקופת גמל  אחרת, בכל עת, ואין כל צורך באישור המעסיק. העברת כספים בין קופות גמל לא כרוכה בכל תשלום ולא מהווה אירוע מס.

האם יש מס על רווחים בקופת גמל ?

קופת גמל נחשבת לתוכנית פנסיונית ומשכך חוסך בקופת גמל פטור מתשלום מס על רווחים בקופה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מה עושים כשאין ועד בית

נתחיל עם השורה התחתונה – ועד בית לבניין הוא הכרח. ועד הבית יכול להשפיע על איכות החיים בבית המשותף, כמו