למה ללמוד כלבנות טיפולית ?

מה זה כלבנות טיפולית ?

שילוב מוצלח של אהבה לכלבים ועזרה לאנשים ! כן, זהו דבר מציאותי. לחסוך הביתה עייפים אך מסופקים, עצם הידיעה שהצלחתם לעזור לאנשים במהלך היום.

תחום הכלבנות הטיפולית הוא תחום חדש בישראל, והוא דומה במהות שלו לרכיבה טיפולית, כשהמטרה היא לעזור לאנשים עם מוגבלות בכל הקשור למיומנויות מוטוריות, רגשיות, חברתיות, חוסן נפשי ועוד. התחום עדיין בחיתוליו ולא ממש מוכר וניתן ללמוד אותו באמצעות קורס כלבנות טיפולית.

יתרון מאוד גדול של הכלבנות הטיפולית הינה הגמישות והנגישות – הגעה לבית הלקוח, וזאת לעומת רכיבה טיפולית שצורכת נסיעה למקום.

תפקידו של הכלבן הטיפולי

בקורס כלבנות טיפולית, הכלבן הטיפולי לומד איך לעודד את המטופלים לפתח את כישורי התקשורת שלהם, למשל : שילוב של בין פיזי לרגש – איך ללטף את הכלב, להראות לו חיבה. ניתן לטפל גם בבעיות עם קשב וריכוז על ידי כך שהכלבים מאתגרים את המטופלים.

לכלבים יש יכולת הכלה מאוד גבוהה- דבר שמהווה יתרון מאוד גדול. בקורס כלבנות טיפולית, מלמדים על טקטיקות אימון והדרכה נכונה, הכלב מסוגל להתמודד עם הבעיות האנושיות ומחזק את הביטחון העצמי והחוסן הנפשי של המטופלים.

קורס כלבנות טיפולית

במהלך קורס כלבנות טיפולים, הכלבנים לומדים מגוון רחב של נושאים : חינוך גורים, מניעת אלימות, מיומנויות הדרכה, בניית תכנית סיוע, יחסים בין מטופל למטפל, שפת הגול, התאמת הכלב למטופל, פסיכולוגיה התפתחותית, אתיקה בכלבנות ועוד. בנוסף, הכלבן לומד לעשות התאמה בין הכלב לבין סוג הטיפול ומלמד את הכלב דרכי התמודדות, במידה ומופעל כוח מוגזם.

 הכלבנות הטיפולית בשוק העבודה

הכלבנות הטיפולית היא דבר חדש בשוק העבודה הישראלי וכמו כל דבר חדש, יש חששות- מה יהיה אחרי קורס הכלבנות הטיפולית ? איך אשתלב בשוק העבודה ? האם זה רווחי ?

החששות בהתחלה הן דבר מאוד לגיטימי, אבל צריך להסתכל על כל התמונה. כלומר, צריך לראות גם את היתרונות שיש לדבר, כי זה יכול להפיג את החששות :

יתרון אחד – העלות. הטיפול בכלב לא דורש טיפול יקר, לעומת שאר החיות בתחום.

יתרון שני – חיבור בין הכלב למטופל. הכלב ידוע כחברו הטוב של האדם והנפשות הפעולות לא ירגישו שהם בסיטואציה שונה, אלא ירגישו חופשיים, כי כלב הוא חיה שאנו מכניסים אלינו הביתה ורואים בה כבן משפחה. בנוסף, כלבים ידועים בחיבתם ובחיבור המידי שלהם לבני אדם – דבר שיכול מאוד להקל ולהפיג את המתח, במיוחד במפגשים הראשוניים.

 ניתן ללמוד קורס כלבנות טיפולית במוסדות המורשים לכך, ובסיום הלימודים מקבלים תעודה על סיום הלימודים. בקורס הכלבנות הטיפולית משולבות הדרכות לתלמידים והדרכות במעונות יום, החל ממסגרת טיפולית ועד למסגרת חינוכית.

כבוגרי הקורס, תוכלו להשתלב במסגרות מגוונות: בפעילויות חינוכיות פורמאליות ובלתי פורמאליות, בבתי ספר וגנים, במסגרות החינוך המיוחד, לקויות למידה, מסגרות לגיל השלישי ועוד.

 

 

 

 

 

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפים להריסת מבנים

מאמר זה מספק הנחיות לגבי שיטות עבודה מומלצות להריסת מבנים. הוא מכסה מגוון שיקולים, החל מתכנון מוקדם ועד אמצעי בטיחות,