למה ילדים לא אוהבים לאכול?

רוב ההורים עומדים בפני האתגר בניסיון לגרום לילדיהם לאכול אוכל בריא. זוהי תופעה נפוצה שילדים יכולים להיות אכלנים בררנים ולעיתים לא נהנים לאכול את אותו האוכל שהוריהם נוהגים לעשות. פוסט זה בבלוג נועד לחקור כמה מהסיבות לכך שילדים לעיתים קרובות נרתעים מאכילה וכיצד הורים יכולים לעזור לילדיהם לפתח הרגלי אכילה בריאים יותר.

העדפת טעם

אחת הסיבות העיקריות לכך שילדים לא ירצו לאכול היא כי הם פשוט לא אוהבים את הטעם של האוכל. לילדים יש העדפות טעם שונות מאשר למבוגרים, מה שעלול להקשות על מציאת מזון שהם באמת ייהנו לאכול. זה עשוי להיות מועיל להתנסות בטעמים ומרקמים שונים כדי למצוא משהו שהם יאהבו.

חוסר תיאבון: סיבה נוספת לכך שילדים לא ירצו לאכול היא כי פשוט אין להם תיאבון. ילדים רבים כל כך עסוקים בלשחק ולהתרוצץ עד שהם שוכחים לאכול. חשוב לוודא שהילדים אוכלים מספיק במהלך היום ושהם לוקחים הפסקות קבועות כדי לאכול ארוחות וחטיפים.

חרדת מזון: לחלק מהילדים יש סלידה ממזונות מסוימים עקב חוויות עבר או חרדת מזון. אם ילדכם מפחד ממאכלים מסוימים, חשוב להתאזר בסבלנות ובהבנה. נסו להכניס את המזון בהדרגה ובכמויות קטנות, והקפידו לתת הרבה חיזוקים חיוביים לנסיון מזונות חדשים. חשוב לזכור שכל ילד הוא שונה ויש לו צרכים שונים בכל הנוגע לאוכל. כהורים, תפקידנו לספק לילדינו מזון בריא ומזין וליצור סביבה המעודדת הרגלי אכילה בריאים. אם תקדישו זמן להבין מדוע ילדכם לא ירצה לאכול, תוכלו למצוא דרכים להפוך את זמן הארוחה למהנה יותר ולעזור לילדכם לפתח הרגלי אכילה בריאים יותר.

תמונה של משפחה מאושרת אוכלת ארוחת ערב משותפת
אילוסטרציה: משפחה מאושרת אוכלת ארוחת ערב משותפת

גדילה והתפתחות

לבסוף, חשוב לזכור שילדים גדלים ומתפתחים, והצרכים התזונתיים שלהם משתנים ככל שהם גדלים. ככל שילדים מתבגרים, גופם דורש יותר אנרגיה וחומרי מזון, ולכן חשוב להתאים את התזונה שלהם כדי לענות על הצרכים המשתנים שלהם. אם ילדכם אינו מקבל מספיק מחומרים מזינים מסוימים, שוחח עם הרופא או עם תזונאי כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

השפעות תרבותיות

השפעות תרבותיות יכולות גם למלא תפקיד מדוע ילדים לא אוהבים לאכול. תרבויות מסוימות שמות דגש על ההיבטים החברתיים של האכילה, ומעודדות ילדים לאכול יחד כמשפחה או במסגרת קבוצתית. זו יכולה להיות דרך מצוינת להבטיח שלילדים יהיו הרגלי אכילה בריאים, אבל זה גם יכול להיות מכריע עבור חלק מהילדים. ילדים עשויים להיות מושפעים גם מהמזונות שהוריהם ועמיתיהם אוכלים, ולכן חשוב לספק להם אפשרויות בריאות כדי שלא יפתחו הרגלים לא בריאים.

אכילה בררנית: ילדים רבים הם פשוט בררנים ויכול להיות די קשה לגרום להם לאכול בריא. אכילה בררנית שכיחה מאוד בקרב ילדים צעירים ויכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל מרקם, טעם וריח. אם ילדכם בררן, חשוב לעבוד על הכנסת מזונות חדשים בכמויות קטנות ולהגדיל בהדרגה את מגוון המזונות שהם צורכים. הצעת מגוון של חטיפים בריאים לאורך היום יכולה גם לעזור לאוכלים בררנים לקבל את אבות המזון שהם צריכים. חשוב גם לזכור שלעתים קרובות ילדים נוטים יותר לאכול מזונות שהם עזרו להכין או מזונות שהם עזרו לבחור. מתן אפשרות לילדים להשתתף בקניית מצרכים ובתכנון ארוחות יכול לעזור להם להתעניין יותר בנסיון מזונות חדשים ובפיתוח הרגלי אכילה בריאים.

תמונה של מגוון אפשרויות מזון בריא
אילוסטרציה: מגוון אפשרויות מזון בריא

ידע תזונתי

גורם נוסף שיכול להשפיע על הסיבה לכך שילדים לא אוהבים לאכול הוא חוסר ידע על תזונה. ילדים רבים אינם יודעים מדוע מזונות מסוימים בריאים ומדוע אחרים אינם בריאים. חינוך ילדים לגבי החשיבות של תזונה נכונה הוא צעד חשוב בסיוע להם לעשות בחירות בריאות. לימוד ילדים על החשיבות של אכילת מגוון מזונות ועל היתרונות של הכללת פירות וירקות בתזונה שלהם יכול לעזור להם לבחור מזון טוב יותר. לבסוף, חשוב להתאזר בסבלנות בכל הנוגע להכשרת ילדים לאכול בריא. יכול לקחת זמן עד שהם מסתגלים למזונות חדשים וללמוד לעשות בחירות בריאות. עם סבלנות, התמדה וגישה נכונה, ילדים יכולים ללמוד ליהנות מהרגלי אכילה בריאים.
למידע נוסף בתחום של למה ילדים לא אוהבים לאכול ? וPlayte מומלץ לבדוק ב- dinnerplayte.co.il

תפקיד ההורים

להורים יש תפקיד חשוב בסיוע לילדים לפתח הרגלי תזונה בריאים. חשוב לספק לילדים אפשרויות בריאות ולהפגין בפניהם הרגלי אכילה בריאים. הורים יכולים גם לעזור להפוך את זמן הארוחה למהנה ולעודד חטיפים בריאים. חשוב גם להורים לתמוך בבחירות המזון של ילדיהם. כאשר ילדים מרגישים שמזהים את המאמצים שלהם לאכול בריא, יש סיכוי גבוה יותר שהם ימשיכו לעשות בחירות בריאות. בנוסף, ההורים צריכים להיות מודעים להרגלי האכילה שלהם. ילדים מדגימים את התנהגותם בעקבות הוריהם, ולכן חשוב להורים להוות דוגמה טובה. כאשר הורים בוחרים מזון בריא, ילדים נוטים יותר לעשות את אותו הדבר.

לשחק עם אוכל ?

שיטה חדשה להתמודדות עם בררנות של ילדים היא Playte – צלחת שהיא לוח משחק, ו״הביסים״ של האוכל משמשים ככלי המשחק. Playte פותחה בשיתוף מומחים בבריאות הנפש, דיאטניות ומפתחי משחקים כדי לרתום את כוח המשחקיות לשיפור דפוסי אכילה. הילדים אוכלים עפ״י חוקי המשחק ובחירתם,  תוך תשומת לב לאוכל, ובאווירה כיפית. זו שיטה חדשנית שעוזרת כבר למשפחות רבות.

לסיכום, ישנם גורמים רבים שיכולים לגרום לילדים להיות אכלנים בררנים, אך בעזרת האסטרטגיות הנכונות, ההורים יכולים לעזור לילדיהם לפתח הרגלי אכילה בריאים וליהנות מהמזון המזין שעומד לרשותם.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

סוללות גיבוי ניידות

בעולם המהיר של היום, שבו הסמארטפונים משמשים כלים חיוניים לתקשורת, ניווט ובידור, שמירה על חיי הסוללה לאורך היום מהווה אתגר