שיווק פרויקטים
למגורים- מדריך
שלב אחר שלב לניהול פרויקטים
מקצוע השיווק גדוש
בפרויקטים. מביצוע סקר לקוחות ועד לתכנון השקת מוצר חדש, משווקים מעורבים לעתים
קרובות במיזם חדש.
במוקדם או במאוחר,
תידרשו לצלול לתוך תהליך ניהול הפרויקט גם אם אינכם מנהלי פרויקטים. אז בואו נסתכל כיצד ליישם שיטות
עבודה מומלצות עבור שיווק פרויקטים למגורים כדי להצליח בניהול פרויקטים לשיווק.
מהו ניהול
פרויקטים שיווקיים?
למידע נוסף בתחום של פרויקטים בבאר יעקב ושיווק פרויקטים למגורים- מדריך שלב אחר שלב לניהול פרויקטים ניתן לבקר באתר ayala-agam.com
המהות של ניהול
פרויקטים שיווקיים זהה בדרך כלל לעקרונות ניהול הפרויקטים בהם משתמשים צוותים
ותעשיות אחרות. שני אלמנטים מבדילים בין פרויקטים שיווקיים:
מחקר: משימות שיווק
פרויקטים למגורים משלבות מרכיב מחקר. בין אם המחקר הזה נעשה לפני הפרויקט ומשמש
ליידע את היוזמה, או שהמחקר הוא חלק מתוכנית ניהול הפרויקט, הוא ממלא תפקיד חשוב. כאשר
מדובר בפרויקט נדל"ן, סקר שוק נועד כדי לעזור להגיע לקהל היעד הרלוונטי,
במכירת הנכסים במהירות, התאמת המחירים למחירי השוק ועוד.
נתונים: כל פרויקט
שיווקי מכיל רכיב נתונים. הנתונים נאספים כדי לאמת שפרויקט עמד ביעדים שלו וכדי
לאשר החזר על ההשקעה של היוזמה
השיווקית. תהליך זה מנוהל כדי לקבל החלטות עסקיות. מי שמחוץ למקצוע השיווק יכול
לחשוב ששיווק הוא בעיקר תחום יצירתי, ויש בזה הרבה יצירתיות. עם זאת, צוותי השיווק
המצליחים של היום הם בעיקר מונעי נתונים בקבלת ההחלטות שלהם.
אם הפרויקט שלכם
אינו כולל את שני האלמנטים הללו, כנראה שלא מדובר בפרויקט שיווקי. מחקר ונתונים הם מרכיבים מרכזיים ליוזמות
שיווקיות, בין אם זה בניית בנינים קונים, מתן שם למוצר חדש, הפעלת קמפיין פרסומי
או אינספור פרויקטים אחרים בראשות השיווק.
תחומי האחריות של
מנהל פרויקטים במהלך שיווק פרויקטים למגורים
עבור פרטים נוספים בתחום של שיווק פרויקטים למגורים- מדריך שלב אחר שלב לניהול פרויקטים ומשרדים להשקעה יש לבקר באתר ayala-agam.com
כל מנהל פרויקט
אחראי לארבעה תחומי פרויקט עיקריים. אם אתם עומדים בראש השקת מוצר חדש, למשל,
עליכם להבין את המשימות הנדרשות להפעלת המוצר, מי יעזור ואילו חומרים דרושים,
מגבלות התקציב ותזמון ההשקה. אז
בואו נפרק כל אחד מארבעת התחומים הללו בפירוט:
היקף הפרויקט– הצעד הראשון להתמודדות עם פרויקט הוא
להבין את היקפו. ההיקף כולל את יעדי הפרויקט המיועדים וכן את משימות הגודל וניהול
הפרויקט הנדרשות להשלמתו.
משאבים- משאבים הם האנשים, הציוד או הפריטים
האחרים הדרושים להשלמת שיווק פרויקטים למגורים, כמו יצירת שילוט ופרסום. משאבים הם
חלק מכל פרויקט, ולכן על מנהל הפרויקט להבטיח שימוש יעיל ואפקטיבי במשאבים.
צירי זמן– אחריות אחת של מנהל פרויקט כוללת תזמון
פרויקטים. לכל הפרויקטים יש לוח זמנים לסיום. תפקידו של מנהל הפרויקט הוא לתכנן את
ביצוע המשימות והקצאת המשאבים כדי לעמוד בלוחות הזמנים הללו.
תקציבים– מכיוון שלכל פרויקט יש עלות, לרוב מוקצה
תקציב לפרויקט. מנהל הפרויקט אחראי לפיקוח ובקרה על העלויות כדי להבטיח שהפרויקטים
נכנסים לפרמטרים תקציביים.