יום שני , 25 ינואר 2021
להזמנת משחק הקלפים שעושה שינוי אמיתי בחיים לחצו כאן!
ואם יש עוד אלף כמוך אז למה לקנות דווקא ממך?!
הסתכלו בתמונה הבאה. מה אתם רואים?
ראיתם מטריה אדומה נכון?! למה? כי אין עוד אלף כמוה, כי היא מושכת את תשומת הלב והיא לא כמו כולם. ואם היא לא כמו כולם היא יכולה גם לתמחר את עצמה לא כמו כולם, כלומר לגבות מחיר מיוחד בגין הייחודיות שלה.
למעשה כל יצרן מטריות יכול למצוא לעצמו ייחוד משלו: האחד איכותי במיוחד, השני בעל מנגנון ייחודי, השלישי מתאים לנשים, הרביעי הכי טוב לילדים, החמישי בעל משקל קל וכן הלאה.
בשיווק, כל אחד חייב להיות מיוחד עם משהו שיש רק לו או שהצרכנים חושבים שיש רק לו קוראים לזה:
USP = Unique Selling Proposition או כפי שאני מעדיפה |
USP = Unique Selling Proposal
אחת הטעויות הגדולות שעסקים קטנים עושים הוא שהם לא ייחודיים הם מספרים שהם נותנים שירות טוב, שהם מקצועיים… אמינים… ממש כמו שאומרים כל המתחרים שלהם! לכן עסקים שאומרים בעצם "גם אני" בקושי שורדים. הם בדרך כלל גומרים במלחמת מחירים, כי אין להם שום דבר ייחודי שנותן להם ערך במוחם של לקוחותיהם. הם נותרים עם הנשק היחידי שאתו הם מתחרים: המחיר.
מכאן ועד להפסד התחתונים הדרך קצרה.
הלקוחות לא יודעים למה אתם יותר טובים או איכותיים כי אין להם ממש כלים למדוד את זה ולא תמיד זה גם מה שחשוב להם לפעמים הם מחפשים משהו אחר, אנושיות, הקשבה, אבל הם לא יודעים להגיד את זה.
ה-USP שלנו הוא ההצהרה של כל אחד מאיתנו בעצם במה אנחנו שונים. אנחנו לא צריכים להיות דווקא הטובים ביותר, אנחנו צריכים להיות ייחודיים, שונים בולטים אחרים!!!
הייחודיות הזאת היא היתרון שלנו על המתחרים שלנו. ככל שנבליט בעקביות את ה-USP כך הסיכויים שיבחרו בנו על פני המתחרים גדל. שימו לב, ה-USP לא חייב להיות משהו שרק לכם יש. אבל, הוא כן חייב להיות משהו שאתם הראשונים לנכס אותו (כלומר להפוך אותו לנכס שלכם). ואז ברגע שהחלטתם על USP אני ממליצה להשתמש בו בכל פרסום ובכל אלמנט תקשורתי של המותג שלכם.
הרבה אנשים לא יודעים במה הם שונים ולכן אין להם משהו שמייחד אותם. איך יודעים במה אני ייחודי? עוצרים יושבים בשקט ושואלים את עצמנו ארבע שאלות נוקבות:
מכיוון שאנחנו אנשים שונים במהותנו אם נדע להבין במה אנחנו מיוחדים אז נוכל לתרגם את זה לעסק, אבל, כאן נכנסת העז האמיתית לתמונה => לפעמים נדרש אומץ אמיתי להגיד בכל רם את האמת על מה שאנחנו טובים בו כי קשה לנו להגיד אני שווה, אני טוב. הדבר השני שעוצר אותנו שאנחנו לא בטוחים שהלקוחות רוצים לשמוע את זה ואנחנו חוששים ממה יגידו.
הטעות האמיתית שלנו היא שאנחנו עסוקים יותר מדי בלהסתכל החוצה ולחשוב: מה ישמע להם טוב ויגרום להם לקנות ולא מהי האמת הפנימית שלנו
וכאן אני נושמת עמוק, אוזרת אומץ ומשתפת אתכם במשהו שאני כבר עובדת עליו שלוש שנים, וזה בידול ומיתוג מחדש של העסק שלי:
והנה אחרי הרבה זמן חשיבה והכנות אני מעיזה לשתף אתכם במיתוג החדש שלי, וכן מבחינתי נדרש הרבה אומץ להגיד את זה:
מה אני עושה? אני בונה מותגים שמשנים לאנשים את החיים!
בטח תשאלו מה הקשר בין מיתוג ולוגו לשינוי חיים?
אז זהו שאני מעבירה אנשים תהליך התבוננות פנימי תוך חיבור לייעוד האמיתי, לחוזקות שלהם ולאיכויות הפנימיות שלהם תוך שיפור הביטחון וההערכה העצמית רק אחרי זה אני בעצם יכולה לבנות את המותג על סמך הערכים האמיתיים שנוכחים ללקוחות רוב האנשים לא יודעים מהן האיכויות האמיתיות שלהם או של המוצר או השירות שלהם (שזה בעצם הדבר היחידי שממנו אפשר לעשות מותג)
וזה ה-USP שלי שאני מעבירה תהליך מיתוג חיצוני שמתבסס על תהליך עומק פנימי. את זה אני עושה בעיקר בכלים רוחניים שאחר-כך מתורגמים לחומרים שיווקיים סקסיים הורסים. תוך כדי בחינה והבנה של הערכים של המותג שאני רוצה ליצור.
הנה התשובות שלי על ארבעת השאלות:
מצטערת שיצא לי פוסט קצת ארוך, אבל מבחינתי הוא ממש חשוב כי הוא אפרופו בידול, באמת יוצר הבדל,
אשמח לשמוע מה דעתכם על זה? האם אהבתם את זה? מה אתם חושבים?
ולסיום שאלת השאלות: אז יש או אין עוד אלף כמוך?
שלך,
נוגה וידר
בונה מותגים שמשנים לאנשים את החיים
18 בדצמבר 2014
18 בדצמבר 2014
30 ביוני 2014
26 במאי 2014